ΕΛΛΑΔΑ

«Τι κάνεις; Εγώ έχω ξεκινήσει, σταμάτα» – Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση τρένων στους Αγίους Αναργύρους

Παραλίγο αποφεύχθηκε μια νέα σιδηροδρομική τραγωδία, καθώς υπήρξε κίνδυνος μετωπικής σύγκρουση στις ράγες μεταξύ δύο τρένων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

Οι συρμοί σταμάτησαν λίγο πριν συγκρουστούν σε απόσταση περίπου 500 μέτρων.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η τηλεδιοίκηση του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών άφησε τους δύο συρμούς να κινηθούν σε αντίθετη κατεύθυνση σε μονή γραμμή, δηλαδή σε πορεία σύγκρουσης με ταχύτητα 60 χιλιομέτρων την ώρα.

Πιο αναλυτικά, ξεκίνησε η αμαξοστοιχία από τον Σταθμό Αθηνών με προορισμό το αεροδρόμιο ενώ την ίδια ώρα δόθηκε εντολή από τον Σταθμάρχη στον ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) σε άλλη αμαξοστοιχία να ξεκινήσει με κατεύθυνση την Αθήνα, προερχόμενη από το Κιάτο.

Όταν το περιστατικό έληξε ενημερώθηκε η διοίκηση του ΟΣΕ και έχει δοθεί εντολή διενέργειας πορίσματος για να εξακριβωθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το περιστατικό.

Ο σταθμάρχης που έδωσε την εντολή εκκίνησης τέθηκε σε αργία.

«Η αμαξοστοιχία 1210 ερχόμενη από σταθμό Λαρίσης προς Αγίους Αναργύρους, κατά την πορεία της, ο μηχανοδηγός ο οποίος είναι και ο πρόεδρος του σωματείου μας άκουσε ότι η αμαξοστοιχία 1307 πέρασε από τον σταθμό των Αγ. Αναργύρων, που σημαίνει ότι εισέρχεται στο κομμάτι που υπάρχει μονή γραμμή. Που σημαίνει το ένα τρένο κινείται μετωπικά προς το άλλο. Επικοινώνησε με τον συνάδελφο μηχανοδηγό και του είπε: ”Τι κάνεις; Εγώ έχω ξεκινήσει, σταμάτα!’‘», δήλωσε συγκεκριμένα στο MEGA o κ. Μανώλης

Το χρονικό του περιστατικού

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση γνωστοποιώντας το περιστατικό:

Σήμερα το πρωί, 13/9 , οι αμαξοστοιχίες 1210 και 1307 παρολίγον να συγκρουστούν μετωπικά, μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων καθώς κινούνταν σε μόνη γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση, κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς. Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα 2 τρένα όταν ο μηχανοδηγός της 1307 προχώρησε σε εκφώνηση της διέλευσης του από το σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά ,και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό, που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι ο μηχανοδηγός της 1210 , που αντιλήφθηκε το λάθος και απέτρεψε τη σύγκρουση είναι ο Πρόεδρος του Σωματείου μας , ο οποίος πριν λίγους μήνες δέχθηκε προσωπική επίθεση , από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με σχετική ανακοίνωση που ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή τότε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη :

“το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών“.

Αναμένουμε την ανακοίνωση των ΟΣΕ , Hellenic train και ιδιαίτερα την δήλωση του αρμόδιου Υπουργού, υπενθυμίζοντας ότι στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το Etcs και τα φωτοσήματα.

Η απάντηση του ΟΣΕ

Ο ΟΣΕ αναφέρει στην ανακοίνωσή του πως ο σταθμάρχης τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό.

«Αναφορικά με περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, ο ΟΣΕ τονίζει τα εξής:

Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.

Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.

Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:
• Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.
• Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.
• Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.
• Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.
Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών».

The post «Τι κάνεις; Εγώ έχω ξεκινήσει, σταμάτα» – Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση τρένων στους Αγίους Αναργύρους appeared first on KalimeraEllada.gr.


Μετάβαση στην Πηγή
Author: KalimeraEllada

Πως σας φάνηκε το αρθρο?

ΑΠΙΘΑΝΟ
0
ΚΑΛΟ
0
ΜΕ ΑΡΕΣΕ
0
ΟΚ ΔΕΝ ΤΡΕΛΑΘΗΚΑ
0
ΧΑΧΑ ΕΛΑ ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΕΙΣ
0

You may also like

More in:ΕΛΛΑΔΑ

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *