ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρανάκης: Με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης δεν μπορεί μια γραμμή να καταληφθεί από άλλο τρένο

[381593] ΣΥΖHTHΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

«Όταν χαράσσεται μια πορεία τρένου με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν μπορεί αυτή η γραμμή να είναι λάθος, με την έννοια ότι δεν μπορεί αυτή να καταληφθεί από άλλο τρένο», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης, απαντώντας, νωρίτερα στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Ευαγγελίας Λιακούλη, για περιστατικό με τον συρμό που εκτελούσε δρομολόγιο του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης-Λάρισας. «Όποια γραμμή και να επιλέξει ο σταθμάρχης ή ο χειριστής κυκλοφορίας, με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, αυτή ανήκει στο συγκεκριμένο τρένο. Δεν μπορεί να μπει άλλη αμαξοστοιχία», σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός και σημείωσε ότι στη συγκεκριμένη περιοχή λειτουργεί αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 και η χάραξη της πορείας των τρένων, πέριξ του σταθμού της Σίνδου, γίνεται με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης.

H βουλευτής του ΠΑΣΟΚ είπε ότι το τρένο κινήθηκε για αρκετά μεγάλη απόσταση σε λάθος γραμμή, εξαιτίας -όπως ειπώθηκε από υπάλληλο- «ενός λάθους με το κλειδί» και ο συρμός οπισθοχώρησε για να μπει στη σωστή γραμμή. «Παρά το γεγονός ότι υπήρξε νομοσχέδιο τον Ιούλιο 2025, για τον εκσυγχρονισμό των τρένων, την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και για όλα αυτά τα μεγαλεπήβολα σχέδια που ακούσαμε, δυστυχώς είχαμε ένα τέτοιο περιστατικό», είπε η κ. Λιακούλη και παρατήρησε ότι «υπήρξε μεγάλη προσπάθεια από την κυβέρνηση να δικαιολογήσει κάτι που δεν μπόρεσαν να δικαιολογήσουν οι δύο εμπλεκόμενοι, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train, με τον έναν να διαψεύδει τον άλλον, διότι ο ΟΣΕ είπε ότι δεν έγινε τίποτε και αυτό είναι στη φαντασία των ανθρώπων και από την άλλη, η Hellenic Train δήλωσε ότι αυτό συνέβη, ότι ήταν λάθος, ότι δεν ειδοποιήθηκαν σωστά, ότι μπήκε στη λάθος γραμμή και ότι πήρε οπισθοπορεία για να βγει και να ξαναμπεί στη σωστή γραμμή». Αυτά, σημείωσε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, δεν είναι μόνο επικίνδυνα, είναι και εξόχως ανησυχητικά και ο κόσμος πρέπει να ξέρει την αλήθεια, αν μπορούν να ανέβουν στο τρένο.

Κωνσταντίνος Κυρανάκης (ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

«Είμαι της άποψης ότι τα προβλήματα πρέπει να τα κοιτάζουμε κατάματα και να ενημερώνουμε τον κόσμο με διαφάνεια», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης και έδωσε την εξής εικόνα, για το περιστατικό: «Εδώ λοιπόν, έχουμε μια περιοχή στην οποία λειτουργεί αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης. Έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 και η χάραξη της πορείας των τρένων, πέριξ του σταθμού της Σίνδου, γίνεται με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης. Δεν μπαίνει λοιπόν ένα τρένο σε καμία λάθος γραμμή, όταν η πορεία του χαράσσεται αυτόματα από τους χειριστές, εν προκειμένω από τον σταθμάρχη, με ένα σύστημα το οποίο εσείς έχετε πει, ως παράταξη, ότι αν υπήρχε, δεν θα είχαμε Τέμπη. Αυτό δεν έχετε πει; Εδώ λοιπόν λειτούργησε το σύστημα αυτό και ένας χειρισμός στα όρια του σταθμού, ο οποίος γίνεται καθημερινά στην Ευρώπη, σε πάρα πολλούς σιδηροδρόμους. Ο συρμός έπρεπε να αφήσει τους επιβάτες στην αποβάθρα, ήταν σταθμός του προαστιακού και έπρεπε, μεταξύ των ορίων του σταθμού, μεταξύ των δύο κλειδιών δηλαδή, των δύο διασταυρώσεων, έπρεπε να φτάσει στο κλειδί μετά τον σταθμό ώστε να κάνει την οπισθοπορεία και να αφήσει τους επιβάτες στην αποβάθρα». Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε στο σημείο αυτό, ότι η σύγχυση στον κόσμο δημιουργήθηκε «διότι κακώς, και γι΄ αυτό εγκαλέσαμε την Hellenic Train, κακώς το προσωπικό της αμαξοστοιχίας δεν ειδοποίησε τους επιβάτες γι΄ αυτόν τον χειρισμό».

«Άρα λοιπόν προκύπτει το ερώτημα, το οποίο θέλω να κάνω σε εσάς με ειλικρίνεια: όταν έχουμε σύστημα τηλεδιοίκησης, διότι εδώ έχουμε, μπορεί να μπει ένα τρένο σε λάθος γραμμή;», είπε ο κ. Κυρανάκης.

«Με όλο το σεβασμό δεν κατάλαβα τίποτα. Δεν κατάλαβα. Εγώ θα φταίω που δεν κατάλαβα, προφανώς… Αλλά επειδή θα είναι και άλλοι σαν εμένα, “μικρόνοοι”, ξεμπερδέψτε το πράμα!», σχολίασε η Ευαγγελία Λιακούλη και συνέχισε: «Μας ακούει ο κόσμος. Να είστε πιο κατανοητός, όταν μας μιλάτε. Μπήκε ή δεν μπήκε το τρένο σε λάθος γραμμή; Απλό είναι το ερώτημα. Δώσατε ένα βίντεο, το οποίο παρακολούθησα επανειλημμένα, που έδειχνε ότι το τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή». Η βουλευτής ανέφερε επίσης: «Αν υπήρξε αυτό το περιστατικό, τι θα κάνουμε; Θα το θάψουμε κάτω από το χαλί; Θα πούμε υπήρχε τηλεδιοίκηση και δεν έγινε τίποτα; Το τρένο μπήκε σε λάθος πορεία. Πήρε λάθος κλειδί, δεν το ειδοποίησε κανείς και πήγαιναν ντουγρού οι άνθρωποι προς… Θεός φυλάξει…Θα πρέπει να το αφήσουμε αυτό έτσι; Ή θα πρέπει να το εξιχνιάσουμε σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου να δώσουμε τις απαντήσεις που πρέπει;».

«Είμαι σίγουρος κυρία Λιακούλη ότι καταλαβαίνετε. Απλά λέτε δημοσίως ότι δεν καταλαβαίνετε για να δημιουργήσετε εντυπώσεις, με πολιτική σκοπιμότητα, κατά τη γνώμη μου», απάντησε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και σημείωσε: «Στη Σίνδο έχουμε τέσσερις γραμμές, δύο ανόδου και δύο καθόδου. Οι δύο εξυπηρετούν υπεραστικά δρομολόγια, τα InterCity, και οι άλλες δύο εξυπηρετούν προαστιακά δρομολόγια. Όταν λοιπόν φτάνει στο πρώτο κλειδί, προ του σταθμού, το τρένο, πρέπει να αλλάξει γραμμή, να μπει από την υπεραστική γραμμή στην προαστιακή γραμμή. Όταν αυτό δεν είναι δεν είναι εφικτό, που συμβαίνει σε αρκετούς ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους, για πάρα πολλούς λόγους, τότε ποια επιλογή μένει; Πρέπει να πας στο επόμενο κλειδί και να επιστρέψεις πίσω, διότι ένα τρένο δεν μπορεί ούτε να στρίψει ούτε να μεταπηδήσει από γραμμή σε γραμμή. Αλλάζει γραμμή, όταν μπαίνει σε κλειδί. Όταν έχω σύστημα τηλεδιοίκησης, που εδώ έχω, επιλέγει μια γραμμή το σύστημα και αυτή η γραμμή κλειδώνει, δεν μπορεί να μπει άλλο τρένο». Είναι αδύνατο να μπει άλλο τρένο στην ίδια γραμμή, όταν η γραμμή κλειδώνει με τηλεδιοίκηση, είπε ο αναπληρωτής υπουργός και σημείωσε ότι «δεν θα μπορούσε να μπει άλλο τρένο στην ίδια γραμμή, πολύ περισσότερο που η γραμμή που χαράχτηκε ήταν ίδιας κατεύθυνσης δεν ήταν αντίθετης κατεύθυνσης, αλλά ακόμη και σε μια τέτοια περίπτωση, η γραμμή με τηλεδιοίκηση κλειδώνει. Αν εσείς λέτε, και πρέπει να το απαντήσετε, ότι με χάραξη τρένου, με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης, πάλι υπάρχει περιθώριο λάθους, θέλω, σας παρακαλώ, να το απαντήσετε».

Κωνσταντίνος Κυρανάκης (ΙΝΤΙΜΕ)

«Εγώ είπα δημοσίως», συνέχισε ο κ. Κυρανάκης, ότι «δεν κατηγορώ τους επιβάτες οι οποίοι εξέφρασαν μια ανησυχία. Σωστά την εξέφρασαν. Είπα ότι η Hellenic Train και το προσωπικό της έπρεπε να ενημερώσει για τον λόγο αλλαγής χάραξης, όπως κάνει σε άλλες περιπτώσεις».

Κυρανάκης: Τέλος με τις απευθείας αναθέσεις για συγκοινωνιακό έργο στην περιφέρεια

Η χώρα δεν μπορεί να παραβιάζει ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δίνοντας σε ιδιώτες απευθείας αναθέσεις δήλωσε επίσης ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης, αναφερόμενος στη διαγωνιστική διαδικασία για το συγκοινωνιακό έργο στην ελληνική περιφέρεια. Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε στο ζήτημα αυτό, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Καραμέρου με θέμα “Η κυβέρνηση εκχωρεί συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτες προικίζοντάς τους και με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία”.

«Η κυβέρνησή σας, έχει εκχωρήσει μεταφορικό έργο της ΟΣΥ σε ιδιώτες, κάποιες κοινοπραξίες των ΚΤΕΛ. Έχουμε δει πολλά στοιχεία να δημοσιεύονται. Δεν μιλάω με τις συγκεκριμένες κοινοπραξίες, αλλά διάφοροι έλεγχοι και έρευνες που γίνονται για αρκετές κοινοπραξίες, για αρκετά ΚΤΕΛ στην υπόλοιπη Ελλάδα, όπου μου μεταφέρουν συνάδελφοι από την ελληνική περιφέρεια ότι κάθε ΚΤΕΛ είναι και ένας μικρός ΟΠΕΚΕΠΕ. Δεν μιλάω γι’ αυτούς που έχουν πάρει τη συγκεκριμένη σύμβαση, αλλά για άλλα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας», ανέφερε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος και προσέθεσε ότι αφού δόθηκαν για οκτώ χρόνια, εξήντα τρεις λεωφορειακές γραμμές σε Ανατολική και Δυτική Αττική, τώρα έρχεται η κυβέρνηση και προχωρά σε διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση δημόσιου συγκοινωνιακού έργου αστικού και υπεραστικού χαρακτήρα σε ιδιώτες. Ο βουλευτής ζήτησε να ενημερωθεί πώς και γιατί θα παραχωρηθούν ηλεκτροκίνητα οχήματα του Δημοσίου στους ιδιώτες αναδόχους.

«Για την ελληνική περιφέρεια, εδώ και αρκετές δεκαετίες -σε κάποιες περιοχές εδώ και πάνω από έναν αιώνα-, εκτελούν συγκοινωνιακό έργο οι ιδιωτικές επιχειρήσεις που ονομάζονται ΚΤΕΛ. Αυτές λειτουργούσαν και εκτελούσαν συγκοινωνιακό έργο και επί των ημερών σας. Δεν αλλάζει κάτι. Απλά τώρα προκηρύσσεται διαγωνισμός, αντί να δίνονται με απευθείας αναθέσεις.

Φαντάζομαι ότι συμφωνείτε με τη διαφάνεια αυτής της διαδικασίας. Δεν θα θέλατε να συνεχίσει η χώρα να παραβιάζει ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δίνοντας σε ιδιώτες με απευθείας αναθέσεις. Συνεπώς, δεν παραχωρείται, όπως γράφετε στην ερώτησή σας, συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτες», είπε ο κ. Κυρανάκης και προσέθεσε ότι είναι η πρώτη φορά που διενεργείται διαγωνισμός για την ελληνική περιφέρεια. Ο αναπληρωτής υπουργός διευκρίνισε ότι αναλόγως την περιφέρεια, τα χαρακτηριστικά, τις δυνατότητες που έχει για δημοφιλή δρομολόγια ή άγονες περιοχές, το ελληνικό κράτος θα αποφασίσει πού θα μισθώσει, σε κάθε περίπτωση λογίζοντας όμως το δημόσιο συμφέρον.

«Υπάρχουν, όπως γνωρίζετε, περιοχές της Ελλάδας που δεν έχουν μεγάλο ενδιαφέρον συγκοινωνιακού έργου. Ακόμη και οι λίγοι κάτοικοι κάποιων χωριών, όμως, θα πρέπει να εξυπηρετηθούν. Εκεί, λοιπόν, είτε σε υπεραστικά είτε σε αστικά δρομολόγια, το κράτος δεν μπορεί να μείνει αμέτοχο. Θα πρέπει να στηρίξει αυτές τις περιοχές. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία αναφέρει η διακήρυξη, αφορούν αστικού τύπου μεταφορές σε είκοσι πόλεις της Ελλάδας, οι οποίες θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, μετά την συμβασιοποίηση με τους αναδόχους. Μετά από όλη αυτήν τη διαδικασία θα υπάρχει η δυνατότητα μίσθωσης ηλεκτρικών λεωφορείων σε όποιους αναδόχους ενδιαφέρονται από αυτές τις είκοσι πόλεις», ενημέρωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμέρος κάλεσε τον αναπληρωτή υπουργό να απαντήσει πώς συνδέεται η εναρμόνιση του συγκοινωνιακού έργου που αναλαμβάνουν οι ανάδοχοι με τους στόχους βιώσιμης κινητικότητας, καθώς στη διακήρυξη τίθεται η ελάχιστη προϋπόθεση του εικοσιπενταετούς κύκλου ζωής των οχημάτων.

Για τον εικοσιπενταετή κύκλο ζωής, απάντησε ο κ.Κυρανάκης, ο εθνικός νόμος ορίζει ως ανώτατο όριο τα είκοσι επτά έτη. «Εμείς έχουμε μειώσει το όριο στα είκοσι πέντε έτη και σε κάθε περίπτωση κρίνεται ως κριτήριο υψηλότερης βαθμολογίας αν ένας υποψήφιος ανάδοχος φέρει μια προσφορά με νεότερης γενιάς λεωφορεία», όπως διευκρίνισε.

www.ertnews.gr


Μετάβαση στην Πηγή ERTNEWS
Author: Συντακτική ομάδα ertnews.gr

Πως σας φάνηκε το αρθρο?

ΑΠΙΘΑΝΟ
0
ΚΑΛΟ
0
ΜΕ ΑΡΕΣΕ
0
ΟΚ ΔΕΝ ΤΡΕΛΑΘΗΚΑ
0
ΧΑΧΑ ΕΛΑ ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΕΙΣ
0

You may also like

Comments are closed.