ΒΙΝΤΕΟ

Με μικρότερες ποσότητες οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν την ακρίβεια

Screenshot_2

Λιγοστεύουν τις ποσότητες οι καταναλωτές ακόμη και στις λαϊκές αγορές για να μπορέσουν να γεμίσουν το καλάθι τους και να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος αρκετών προϊόντων. Συγκρίνουν τις αγορές τους πριν από ένα χρόνο βρίσκοντας πορτοφόλι και καλάθι πιο… «ελαφρύ».

Σημαντική αύξηση στην τιμή της χονδρικής σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα λόγω μειωμένης παραγωγής παρουσιάζουν: Μπρόκολο κατά 64%, κουνουπίδι και ντομάτες 50%, σαλάτες 33%. Η μεταβολή της τιμής των ίδιων προϊόντων σε σχέση με πέρσι φθάνει στο μπρόκολο το 157%, στο κουνουπίδι το 200%, στις σαλάτες το 60%, στις ντομάτες των 25%.

Και μπορεί άλλα προϊόντα όπως σπανάκι, λάχανα ή σέλινο να καταγράφουν μείωση ή σταθερότητα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, η μεταβολή της τιμής όμως στην χονδρική συγκριτικά με πέρσι φθάνει το 40, 60 και 100% αντίστοιχα. Η επικρατέστερη χονδρική τιμή για κουνουπίδια είναι 1,80 ευρώ το κιλό ενώ πέρσι ήταν 60 λεπτά, για τα κρεμμύδια 90 λεπτά ενώ πέρυσι έφευγαν από την χονδρική με 60 λεπτά. Τα μαρούλια πωλούνται προς 80 λεπτά ενώ πέρσι ήταν 55.

Στην Κοζάνη η έλλειψη των προϊόντων έφερε αυξήσεις ακόμη και στα λαχανικά εποχής. Παρ’ όλα αυτά οι τιμές παραμένουν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρσι.

Ο καταναλωτής βρίσκει σήμερα στους πάγκους της λαϊκής στη Θεσσαλονίκη κουνουπίδι και μπρόκολο από 2 ευρώ, μαρούλι από 1,5, ντομάτες από 2, πορτοκάλια από 1 και μανταρίνια από 1,5ευρώ, κάστανα από 2,5, ακτινίδια από 1,5 και σέλινο από 2 ευρώ.

Στη Θεσσαλία παρά το αυξημένο κόστος παραγωγής, οι παραγωγοί λαϊκών αγορών συγκρατούν τις τιμές και είναι κατά 40% χαμηλότερες από το στεγασμένο εμπόριο.

Παρά το ότι διεθνώς η τιμή στα πορτοκάλια αυξάνεται στην ελληνική χονδρεμπορική αγορά καταγράφει μείωση κατά 18% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά αύξηση σε σχέση με πέρσι κατά 13%. Το ίδιο συμβαίνει με μανταρίνια κάστανα και ακτινίδια που μειώνεται ή παραμένει ίδια η τιμή τους συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα αλλά σε σχέση με πέρσι η διαφορά είναι αισθητή στο πορτοφόλι του καταναλωτή.

Ρεπορτάζ: Χριστίνα Συμεωνίδου- Δέσποινα Αμαραντίδου- Βαγγέλης Μητρούσιας

www.ertnews.gr


Μετάβαση στην Πηγή
Author: ERTNEWSΣμαρώ Παυλού

You may also like

More in:ΒΙΝΤΕΟ

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *