Image default
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι πέντε συνήθειες που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Δυστυχώς, όταν όλοι γύρω σας βήχουν και φταρνίζονται, είναι δύσκολο να μην σας «κολλήσουν».

Έχετε αναλογιστεί όμως, μήπως ο τρόπος ζωής σας σαμποτάρει την υγεία σας;

Κάποιες συνήθειες «ρίχνουν» τις άμυνες του οργανισμού, με αποτέλεσμα να γίνεστε πιο ευπαθείς σε ιούς, βακτήρια και άλλους παθογόνους μικροοργανισμούς.

Δείτε πέντε κακές συνήθειες που αποδεδειγμένα αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα:

Δεν κοιμάστε αρκετά: Όσο κοιμάστε το ανοσοποιητικό εκπαιδεύεται ώστε να βρει τους καλύτερους τρόπους να επιτίθεται στα μικρόβια. Αν δεν κοιμάστε αρκετά, η ανοσοαντίδραση σε περίπτωση «επίθεσης» δεν θα είναι εξίσου αποτελεσματική, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Pflügers Archiv. Μόλις έξι μέρες με λίγο ύπνο είναι αρκετές για να εμποδίσουν το ανοσοποιητικό να αξιοποιήσει ένα εμβόλιο, ενώ άλλες μελέτες δείχνουν ότι η ανεπαρκής ξεκούραση παρατείνει τη διάρκεια ενός απλού κρυολογήματος. Στόχος σας πρέπει να είναι τουλάχιστον οι 7 ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

Καθιστική ζωή: Η κακή φυσική κατάσταση οδηγεί σε σοβαρότερα και μεγαλύτερης διάρκειας συμπτώματα έπειτα από μια λοίμωξη. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση British Journal of Sports Medicine έδειξε ότι οι λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού διαρκούν 42% περισσότερο σε όσους γυμνάζονται το πολύ μία φορά την εβδομάδα σε σύγκριση με όσους γυμνάζονται τουλάχιστον πέντε. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες που είχαν κακή φυσική κατάσταση εκδήλωσαν πιο σοβαρά συμπτώματα της λοίμωξης. Βρείτε λίγο χρόνο κάθε μέρα, για παράδειγμα πριν τη δουλειά ή στο μεσημεριανό σας διάλειμμα, για λίγη σωματική δραστηριότητα.

Έχετε στρες: Aν το στρες είναι καθημερινό και έντονο, προκαλεί στο σώμα φλεγμονές που το εμποδίζουν να αντισταθεί στις λοιμώξεις. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), μια μακρόχρονη στρεσογόνος κατάσταση αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες κρυολογήματος. Βρείτε ένα αντιστρές χόμπι που σας ταιριάζει, όπως το διάβασμα, η γιόγκα, το περπάτημα, οι βόλτες με ποδήλατο ή η μουσική, για να παραμείνετε δυνατοί σωματικά αλλά και ψυχικά.

Τρώτε ανθυγιεινά λιπαρά: Τα κορεσμένα λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκονται στα τηγανητά, στα έτοιμα γεύματα και στα γλυκά, προκαλούν υπερδιέγερση του ανοσοποιητικού, με αποτέλεσμα τη γενικευμένη φλεγμονή. Από την άλλη, τα υγιεινά Ω3, όπως αυτά που βρίσκονται στο ψάρι και στους ξηρούς καρπούς, έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και βοηθούν το ανοσοποιητικό να αναγνωρίζει πιο εύκολα τους παθογόνους μικροοργανισμούς, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Nutrition Journal.

Πίνετε πολύ αλκοόλ: Ένα ποτήρι κρασί την ημέρα δεν βλάπτει, όμως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ –ειδικά όταν είναι πολυετής– εμποδίζει την ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι άνθρωποι που πίνουν αρκετά για χρόνια παράγουν λιγότερο αποτελεσματικά λευκά αιμοσφαίρια και επίσης παράγουν λιγότερα κύτταρα που αναγνωρίζουν και εξουδετερώνουν βακτήρια και ιούς.


Μετάβαση στην Πηγή
Author:

Σχετικές αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τη διαφάνεια στην ΕΥΠ

admin

Μπούτσα: Τουλάχιστον 458 άμαχοι σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια της ρωσικής κατοχής

admin

Ιαπωνία: Ο καύσωνας αύξησε κατακόρυφα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για… ηλίαση

admin
EnglishGermanGreek

Log In

Forgot password?

Don't have an account? Register

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.

elGreek