Στ. Γκίκας στο Πρώτο: Χιλιάδες ακυρώσεις τουριστών από το Ισραήλ λόγω του πολέμου (audio)

«Χιλιάδες ακυρώσεις τουριστών από το Ισραήλ λόγω του πολέμου – Αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ, αυτό θα προκαλέσει μείζονα οικονομική κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο», επισήμανε στο ενημερωτικό ραδιόφωνο του Πρώτου Προγράμματος 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο Στέφανος Γκίκας, Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφορικά με τη διεθνή επικαιρότητα και τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.
Αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ απειλείται η παγκόσμια οικονομία – Πλήγμα και για τον ελληνόκτητο στόλο
Και συμπλήρωσε «Όταν υπάρχει ένας πόλεμος σε εξέλιξη, όλα τα πλοία τα οποία βρίσκονται κοντά σε μία περιοχή που φλέγεται ενέχουν κινδύνους. Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Εξωτερικών, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής βρίσκεται σε επαφή με τους εταίρους της ναυτιλίας, με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με το Ναυτικό Επιμελητήριο, με όλους τέλος πάντων τους θεσμικούς μας εταίρους. Υπάρχει μία ενημέρωση διαρκής. Και βεβαίως παρακολουθούμε πολύ στενά τις εξελίξεις (…). Αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ, (φανταστείτε ότι από εκεί περνάει καθημερινά το 20% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου), θα υπάρξει μια τεράστια αύξηση των τιμών του πετρελαίου, άρα της ενέργειας, των μεταφορών, των πρώτων υλών. Και αυτό θα έχει ένα ντόμινο effect με πολύ αρνητικά αποτελέσματα στις οικονομίες και ειδικότερα στην παγκόσμια οικονομία (…)».
Ένα εμπορικό πλοίο να χτυπηθεί θα προκαλέσει παγκόσμια οικονομική κρίση
Η παράταση της κρίσης θα επηρεάσει συνολικά το τουριστικόπροϊόν της χώρας
«Αν πάμε πλέον σε πόλεμο διαρκείας (και δη εγώ σας λέω ένα απλό παράδειγμα να χτυπηθεί ένα εμπορικό πλοίο αυτή τη στιγμή που μεταφέρει καύσιμα, αυτή τη στιγμή δεκάδες πλοία περνάνε καθημερινά από τα στενά του Ορμούζ), ένα να χτυπηθεί, καταλαβαίνετε τι θα υπάρξει, τι ντόμινο θα υπάρξει στην παγκόσμια οικονομία. Πάμε λοιπόν, στο δυσμενές σενάριο: Εάν πάμε στο δυσμενές σενάριο, τότε θα έχουμε εκτίναξη του ενεργειακού κόστους και θα πρέπει όχι μόνο ως χώρα, αλλά ως Ευρωπαϊκή Ένωση να το διαχειριστούμε. Θα είναι μια μείζονα κρίση και θα πρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση να λάβει μέτρα στήριξης των κρατών μελών και ιδίως των κρατών που πλήττονται περισσότερο».
Θα πληγεί η ελληνόκτητη ναυτιλία – Θα χτυπηθεί ο τουρισμός – Θα υπάρξει κίνδυνος αύξησης των μεταναστευτικών ροών
«Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι και το 60 με 62% του ευρωπαϊκού στόλου είναι ελληνόκτητα. Άρα, λοιπόν, εμείς θα πληγούμε σημαντικά. Από κει και πέρα όμως, δεν είναι μόνον το πρόβλημα στην ενέργεια. Καταλαβαίνετε ότι όταν ξεσπάσει ένας ευρύτερος πόλεμος θα έχουμε και άλλα ζητήματα. Παραδείγματος χάριν, θα χτυπηθεί ο τουρισμός. Ήδη υπάρχουν μέρη της Ελλάδος που είναι χιλιάδες οι ακυρώσεις, από τους Ισραηλινούς και είναι ευνόητο. Επίσης, θα υπάρξει κίνδυνος αύξησης των μεταναστευτικών ροών. Θέλω να πω, είναι ένα ντόμινο. Γι’ αυτό και η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελλάδα, με τη δυναμική που έχει αυτή τη στιγμή ως εκλεγμένο μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, καταβάλλει μείζονα προσπάθεια να επικρατήσει η διπλωματία. Δεν είμαι όμως, και πολύ αισιόδοξος ότι τελικά θα επικρατήσει η διπλωματία (…)».
www.ertnews.gr
Μετάβαση στην Πηγή
Author: Νικόλ Παπαδοπούλου